Æntligen helg!!

0kommentarer

Den här veckan har jag längtat något oerhört efter att helgen skulle komma. Har varit trött och sliten längtat efter en skön helg här hemma på gården. Bara ta det lungt, slappa, vara ute i skogen och ha det gött. Efter gårdagens chock, så kändes därimot en helg utan planer inte alls lika lockande. Alltför mycket tid att bara tänka och vara ledsen på.. 

Nu känns det pyttelite bättre iaf. Dagen har varit rätt brutal och jag har knappt hunnit tänka något på han som jag inte borde ägna en tanke på. Dagen började ganska lugnt, så jag erbjöd mig till och med att åka till Hamar och hämta ett par saker som chefen normalt brukar göra. När jag var i Hamar insåg jag att jag hade ju 511 saker jag var tvungen att hinna göra under dagen eftersom jag ska vara ledig i helgen. Så fick skynda mig hem och sätta igång för fullt. Nu 21.45 blev jag äntligen klar med alla saker. Så nu ska jag hoppa i duschen och gå å lägga mig så fort som möjligt, känner mig nästan febrig av trötthet. Ær dock helnöjd med dagen, hade varit betydligt värre att ha lite att göra så jag hade haft tid för alla tankar som vill fram.. 

I morgon vid 9 ska jag iväg till Vikingskipet i Hamar, där är det en jättestor hundutställning hela helgen. Å eftersom jag inte har några andra planer var det ju givet att jag ska ta mig en tur dit. Har kollat upp tiderna när uppvisningarna för de olika raserna är så jag inte missar nåt. Vill få med mig Grand danios, Rottisar, Berner sennen (så klart), Rhodesian ridgeback, Tollare (nova scotia duck tolling retriver) och lite mer ovanliga hundar som Cane corso och Bordeaux dogge. Bara att konstatera att jag gillar STORA vovvar.. =) 

Ha en fin helg!





 

Kommentera

Publiceras ej