Bakning..

0kommentarer

Saknar att ha någon att baka en massa gott till. Laga en massa god mat gör jag ju till mig själv. Men bakandet är ju inte lika lätt. Skulle ju rulla fram om jag åt upp allt jag vill baka.. =)

Har bakat ett par gånger senaste veckan och gett det till min chef. Å hade med muffins till Eli och hennes familj när jag var där i lördagskväll. Men kan ju inte ge till dem hela tiden.

Skulle väldigt gärna vilja prova på att göra en massa olika tårtor och andra spännande bakverk, experimentera ordentlig, men som jag bor nu har jag liksom inte plats för en massa "onödiga" redskap och pynt. Å som sagt, vem skulle äta alla dessa läckerheter? Försöker ju gå ner i vikt jag jue.. =)


Har hittat så många inspirerande bloggar som göder baksuget ordentligt..

Bland annat dessa:

Angelinas cupcakes

Baka baka liten kaka

Mirabell cupcake

Favoriten hitills är:

Cickans Piece of cake




Till nåt helt annat. Dessa fina blommorna fick jag med mig från Eli i lördags kväll. Hon hade sån fin bukett på bordet av blommor från trädgården. Så innan jag skulle åka gick hon ut i mörkret och plockade ihop en till mig.


Kommentera

Publiceras ej