Myshelg i Karlskoga!

0kommentarer

I onsdags reste satte jag mig i bilen och reste mot Karlstad. Kom till Karlstad vid 19, perfekt för att hinna vara med och natta min lilla brorsdotter Clara, som skulle sova då. Så otroligt mysig tjej, och det blev en massa nattsånger som hon och hennes pappa sjöng och gjorde rörelser tillsammans. Blev bjuden på god middag och glas, perfekt när jag var hungrig och lite trött.. =) Så de sista 40 minutrarna till Karlskoga gick lätt.
Torsdagen tog jag det bara lungt och umgicks med en kompis. Kände mig rejält sliten efter att ha jobbat 24 dagar i rad så behøvde ta det lungt. Lämnade in bilen på Bjurs bil (bæsta verkstaden før øvrigt), før byte av bromsbelägg.

Resten av helgen var jag lite socialare, men denna gången prioriterade jag att umgås med familjen och släkten. Träffade min ena faster på fredagen och då kom även min bror Marcus och hans lilla son Hannes 2.5 år. Åh vilket charmtroll han är!! Marcus skulle hitta på lite aktiviteter med sina vänner på lørdagen, så jag och mamma hade hand om Hannes.

Som jag skrev i förra inlägget så hade min kompis Pillan anordnat motionslopp för människor och hundar, så dit åkte vi. Hannes och vi (så klart) fick gosa med en massa fina hundar och Hannes fick rida på en ponny. Han var jättesugen på att rida enda tills jag satte ner honom på sadeln. Då sa han "vill inte, vill inte" och lutade sig mot mig. Men efter lite øvertalning och att jag skulle hålla runt honom under hela ridturen så gick de bra. Så det blev ridning i minst 10 minuter. Efteråt när han skulle berätta att han hade ridit och de frågade hur stor hästen varit så tog han tummen och pekfingret och tryckte ihop och sa "den va pyttepytteliten.." hihi..
Sedan åkte vi tre vidare till en camping mellan Filipstad och Karlstad och hälsade på min faster och hennes man, och min farbror och hans sambo. Blev fika, samling av kottar och lek på lekplatsen.

På kvällen blev jag hämtad av Maria och vi stack till Harrys och satt där och pratade under några timmar. Var länge sedan vi pratade ordentligt, så det kändes riktigt mysigt. Jag skulle ju køra en del på søndagen och hon skulle upp och jobba tidigt så det blev lungt för oss båda. När hon åkte hem från puben så kom brorsan och hans vänner så jag umgicks lite med dem innan jag tog taxi hem.



(Min stora kärlek Skrållan som sedan en månad är 10 år, blev det så klart en massssssa mys med.. )


Min andra bror Martin och hans Evelina kom på söndagen och var där några timmar, så vi gick träffas lite innan jag skulle resa hem. Hannes var lite småhängig så han var ovanligt lugn. Han är otroligt härlig och detta var førsta gången det kändes som vi fick ordentlig kontakt. Tror inte vi har haft honom själv förut, och det blir lite stimmigare när han och hans storebrorsan Gabriel är där samtidigt. Så nu blev det mer "kvalitetstid" tillsammans. Innan Maria kom och hämtade upp mig på lördagskvällen så lyssnade jag lite på några norska låtar från min Iphone. Bland annat den låten "Hjem te dæ" som jag lagt upp i tidigare inlägg.

Refrängen går bland annat så här: "Hjem te dæ, eller hjem te me, de hakke noko noko å si.."
Det betyder "Hem till dig eller hem till mig, det spelar ingen roll"
När låten var slut så ser jag plötslig att lilla Hannes glatt dansar omkring och sjunger "nokonoko siiii, spela nokonoko siiii!" 
Så sen blev den spelad ett antal gånger innan jag skulle åka iväg.. hihi.. Søtnos..





Kommentera

Publiceras ej