Rastlös...

0kommentarer

Jag vill träna!! Jag hann bara köra tre provpass och bli medlem och sedan så blev jag sjuk.. Ær typ frisk nu, men jag är fortfarande så täppt i näsan så idag fick jag iaf hoppa zumbapasset jag hade tänkt mig på.

I morgon har jag tänkt prova dansaero och så har jag timme med fysioterapeuten och vi ska gå igenom styrketräningsupplägg. Får se hur jag mår då, men styrkepasset ska jag iaf på. Trist när man precis börjat med något nytt och är riktigt motiverad och så får man sätta det på paus. Så jag vill komma igång så fort som möjligt igen, men är ju ingen ide att brja innan man blivit frisk.

Har i alla fall orkat jobbat hela dagen igår och idag. I dag kom det ut en till gården som ska "mäta" våra landsvins-gyltor som ska bli avelsdjur. Då vägs de, och allt möjligt kollas - hur framben, bakben, klövar, rygg, rörelsemönster, spenar m.m. ser ut. Hon scannar också med ultraljudd och får fram køtt och fettprocent på varje djur och en massa annat. Sedan får vi allt svart på vitt dagen efter och ser vilka djur som eventuellt har dåliga ben eller för få bra spenar før att kunna vara avelsdjur. Krävs mycket för att man ska få bli mamma i en avelsbesättning.. =)  

Hursomhelst så hade jag aldrig förut träffat hon som kom, då hon har varit hemma på mammaledighet ett år, och precis børjat jobba igen.  
Alla djur gick in så snällt på vågen, som kan vara lite läskig før den är byggd som en ganska trång bur. Hon berömde mig och sa att "våra" djur var otroligt fina, lugna och trevliga.. =) Vilket jag får ta åt mig äran av eftersom det är jag som jobbar med dem.
Stressade skötare och orolig miljö ger stressade djur.
Kändes riktigt kul att få så bra respons från en som är runt på så många gårdar och ser så många djur.

Nu är grisningen över för denna gång, skönt med lite lugnare dagar..



Så här søt kan man bli om man har tre olika raser i sig.. ;) Ett rosa ben har hon då..



Dagsgamla spädgrisar.. 

Så här ser Hampshire ut, som är fader-rasen till just dessa små.. 

 foto de Hampshire

Kommentera

Publiceras ej