Chokladcupcakes är gött.. =)

1kommentarer

Den sista veckan har jag gått in i min sedvanliga bubbla, som alltid när grisningen börjar och det är 1000 saker att tänka på. Så det har inte blivit så mycket annat spännande den här veckan. Men lite bakning fick jag iaf till i början av veckan. Jag ville prova nåt nytt, så gav chokladcupcakes med vaniljfrosting ett försök. Å jag blev nöjd med resultatet. Oftast brukar jag göra kladdkakemuffins för att jag tycker det är så gott när det är lite kladdigt. Men jag tycker att de fort blir torra. Så jag provade en "vanlig" chokladmuffinssmet denna gång, och det blev perfekt! Otroligt goda och saftiga.

Hade i lite röd hushållningsfärg så frostingen blev ljusrosa, även om det ser vitt ut på bilderna. De flesta hade jag frosting på och gav bort till Eli och hennes familj. Men några sparade jag, både med och utan frosting och åt upp själv.. =) Åt upp den sista 5 dagar efter bakning och den var fortfarande lika mjuk och saftig som första dagen. Så den passar perfekt om man ska ge bort det eller vill baka utan att äta upp allt på en gång. Men självklart till ett kalas också.. ;)






För öva lite mer på att spritsa ut frostingen, men för att vara min andra gång så får jag vara nöjd. Ska införskaffa mig nya tyllar och testa ut olika spritstekniker.



1 kommentarer

Pillan

22 Apr 2012 06:33

Men oj vad tjusiga ;-) Duktig du är på att baka! Vågar inte ens gissa hur frostingen skulle se ut om jag försökte mig på. Hihi..

Kommentera

Publiceras ej