Tinka är sjuk...

0kommentarer

I går kväll när jag skulle iväg och shoppa lite så kom Tinka springandes mot mig och så stoppade hon plötsligt och hostade och försökte spy, innan hon gick vidare fram till mig. Sen höll hon på och småhosta lite då och då. Först trodde jag att hon hade satt nåt i halsen, men det var ganska tydligt tyckte jag att det kom från lungorna eller eventuellt magen. Tydligen så hade hon hållt på så sedan eftermiddagen. Hon var ju pigg och lika gosig som vanligt. Så jag och bonden blev eniga om att vi skulle vänta till idag och se hur hon mådde då.

I morse hade han stängt in henne i smittslussen utanför mitt kontor så vi hade lite mer koll på henne. Hon var fortfarande pigg, men varje andetag hördes tydligt och plötsligt såg jag att hon hade hostat upp blod. Så då ringde jag till bonden så då åkte de till veterinären. Veterinären tror att det är lunginflammation, så nu går hon på mediciner.
Ska tillbaka efter påsk på uppföljning. Var precis och hälsade på henne och jag tycker hon hostar mindre, och andas bättre, men jag tycker faktiskt att hon är betydligt slöare än förut, och hon ville absolut inte ut. Vilket är väldigt speciellt för henne som vanligtvis kanske är ute 12-15 timmar varje dag och nästan aldrig vill vara inne, förutom på nätterna..

Vi får se hur hon mår i morgon... Hoppas hon blir piggare kommande dagar iaf. Tycker så synd om lilla tjejen, hon såg så ynklig ut nu. I dag när hon var vid kontoret så satt vi på golvet tillsammans med huvudena i hop och myste.

Kommentera

Publiceras ej