Två dagar med underbart väder..

0kommentarer

Mamma kom i fredags strax efter lunch. Jag hade ont i ryggen (min skeva svanskota) så allt tog dubbelt så lång tid på jobbet, men jag hann iaf klart med alla måsten innan hon kom. Hade tack och lov jobbat en del på torsdagskvällen, så jag har inte så mycket som skulle hinnas med.

Vi åt lite lunch, sen gick vi och hämtade Tinka och åkte iväg till skogen och gick en tur. Otroligt härligt väder var det och extra trevligt att vara ute i skogen medans solen sakta håller på att gå ner. Tinka är fortfarande lite som ett plåster på mig när vi är ute och går. Hon ser och beter sig avslappnat, så jag tror inte hon är osäker eller rädd. Utan jag tror hon inte gillar känslan av att kopplet spänns runt halsen, så hon håller sig alltid tätt inpå mig när hon har det på sig, så det aldrig sträcks. För att se om det stämde så tog jag av henne kopplet och släppte henne de sista 50 metrarna när vi gick tillbaka till bilen. Hon höll sig fortfarande nära, men hon sprang runt och undersökte lite mer och var några meter ifrån mig. Hon lyssnar bra och kommer när jag kallar. Men kommer så klart att ha henne kopplad när vi är ute eftersom jag inte vill störa djurlivet och jag måste dessutom få mer erfarenheter på hur hon reagerar på andra människor och hundar innan jag ens skulle fundera på att släppa henne lös.



(Mamma och Tinkeling)

På kvällen åt vi tacos och tittade på tv. Å spelade yatzy, det gjorde vi även igår kväll.. =)

Gårdagen tillbringade vi några timmar på köpcentret och jag köpte bland annat en klänning till min brorsdotter Clara som fyllde 3 år i torsdags. Sedan åkte vi runt lite och gick bland annat en sväng längst Mjösa-stranden. Mjösa är Norges största sjö, som bara ligger ett par kilometer från gården.

 

(Det eldades frisk på åkrarna runt omkring Stange igår. Knappt en åker som det inte brann på. Idag förstod jag varför alla hade så bråttom att få det gjort, det har snöat hela dagen.)








Sen hämtade vi Tinka och provade ut en mysig vandringsstig i en gammal granskog. Jag får verkligen inte nog av att vandra i skogen.. Är så härligt tycker jag..
På kvällen blev det lite lyx med massa räkor, vitlöksbröd och vin (för mamma) och cola för mig... ;)

Idag har det varit kalas för Clara i Karlstad så mamma åkte härifrån så fort vi vaknade. Så idag har jag jobbat några timmar och jag fasar över hur den kommande grisningsveckan kommer bli.  
Min nya chef har varit ordentligt förkyld hela veckan och bara blivit sämre eftersom det aldrig finns tid för någon vila för honom, idag kunde han knappt prata och såg helt slutkörd ut. Jag ringde Ole, min gamla chef som fortfarande jobbar 120%, för att uppdatera honom kring den kommande brunsten. Han fick heller knappt fram ett ord. Han har förmodligen lunginflammation...
Jag är helt frisk, hur nu det är möjligt när alla jag träffar är minst sagt dödsförkylda, men jag hoppas att det fortsätter så.. För jag brukar ha fullt upp att hinna med allt under en "vanlig" grisningsvecka, men nu måste jag även försöka underlätta och ta över så mycket som möjligt för cheferna. Samtidigt får jag ju inte slita ut mig för mycket, för då ökar ju chanserna att även jag blir sjuk.. Så detta blir skoj..
Ska satsa på 9-timmars sömn och c-vitaminchocker och hoppas på det bästa.

Kommentera

Publiceras ej