Vaken på natten..

0kommentarer

Desto tröttare på dagen...

Sitter här och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket, så att jag kan gå och lägga mig. Innan 22 är det ingen idé att ens tänka på att sova för då vaknar jag vid 03 och är klarvaken. Det är otroligt vilken skillnad det gör när man går och lägger sig. Om jag däremot går och lägger mig vid 03-05 (nattuggla som jag är), då kan jag sova hur länge som helst utan att känna mig utvilad. Om jag är ovanligt trött och kanske går däckar vid 21 en kväll, så vaknar jag alltid efter max 5 timmar och kan inte somna om.. Verkar som att de där timmarna mellan 22 och 02, är mest effektiva oavsett när man gått och lagt sig. Iaf är det så för mig. Har bara så väldigt svårt för att gå och lägga mig före 00.. =) Är väl kanske därför jag aldrig känner mig utvilad när jag vaknar trots att jag oftast sover 7 1/2 timme varje natt.

I natt kunde jag hursomhelst inte sova, så jag ställde till ett litet bak så där vid midnatt.. =) Det blev cupcakes även denna gång, men med chokladfudgefrosting istället. Tycker de frosting jag gjort förut ofta blir alltför söta, och kaffe blir liksom ett måste att dricka till, men denna är en klar favorit hitills.  

Har hittat receptet på denna frosting, och många andra trevliga recept på: Marias cupcakes



 

Kommentera

Publiceras ej