Missing People Sweden

0kommentarer

Har haft denna blogg lite på paus. Har velat koncentrerat mig på andra saker och så har jag just nu bara internet på telefonen så då har det inte varit så smidigt.

En av de saker jag sysslat med mest bortsett ifrån studier är MPS- Missing People Sweden. En frivillighetsorganisation som ägnar sig åt eftersök av försvunna människor. Jag och 5-6 andra har startat upp Örebro läns lokalavdelning. Jag är administrativ chef och trivs bra med den rollen. Har en klippa att luta mig på i form av en otroligt kunnig och erfaren operativ chef, och nu även en minst lika erfaren gruppchef. Det känns som att vi fått en bra och stabil grupp tillsammans med gruppledarna.

Vi hade vårt första eftersök för några veckor sedan efter en kvinna som varit borta en längre tid. En enormt lärorik och intressant dag med många frivilliga som kom och ville göra en insats. Är också väldigt bra support som styrelsen som sitter i Göteborg och som jobbar stenhårt varje dag för att hålla igång allt. Många trevliga människor jag lärt känna den sista tiden.

Min nya MPS - jacka..

Banvagnar är bra att ha!

Planering och märkning av sökområden..

Kommentera

Publiceras ej