Ack Värmeland...

0kommentarer

Nu har jag varit i min hemstad Karlskoga i ganska exakt ett dygn. På vägen hit igår stannade jag till i Karlstad och klämde lite på magen till min svägerska. För där inne finns min kommande lilla brorson som jag hoppas vill komma ut nån gång under veckan, så jag får träffa honom innan jag ska resa tillbaka. BF är i morgon, så möjlighet finns, men när det är dags är det ju bara en liten filur som bestämmer.. =) Jag hann med att mysa lite med blivande storasyster Clara också innan hon skulle sova. Resan gick bra, även om jag som alltid blev trött i ögonen efter en stund. Men stannade ett par gånger och vilade lite, och det fungerade bra.

I dag har mamma varit ledig, så då blev det en isig promenad tillsammans. Är ett riktigt slaskväder här, som vanligt. Det är en av sakerna jag uppskattar där jag bor nu för tiden, att där är det ORDENTLIG vinter, och några minusgrader. Inte en massa slask och ömsom snö, ömsom regn. Eftermiddagen tillbringade jag med min kära faster. Hon var så söt och frågade om jag hade några planer ikväll eller om jag kunde stanna lite längre. Å det kunde jag förstås. Otroligt trevligt när man känner sig uppskattad.. =) Så vi satt och pratade och fikade och pratade och fikade. Med en liten paus för att springa ut i trädgården och jaga bort 6 hjortar ett par gånger.. ;)

Nu ska jag försöka sätta mig en liten stund med matteboken och trassla.. Bläh.. Inte alls motiverad, men må man så må man..

Vad resten av veckan bjuder på får jag se.. Har inte planerat mycket alls, ett medvetet val eftersom jag känner mig ganska sliten. Men ett par sköna stunder med massage på onsdag och fredag är i alla fall planerade. Å de är jag och min nacke MYCKET nöjda över! =)

Kommentera

Publiceras ej