Fina fina dagar...

0kommentarer

Nu har jag varit i Karlskoga i sex fina dagar.
Har umgåtts med nästan alla jag haft lust att träffa och verkligen fått ordentlig kvalitetstid med dem. Det har blivit många långa promenader och samtal. Skulle önska att jag kunde vara kvar här en vecka till, men får vara glad över att jag fått såpass många härliga dagar här.

Jag har fått två otroligt sköna massagestunder av pillan i onsdags och ifredags och efter det blev de promenix med hennes härliga hundar och gos med min idol - katten Nevill och hans söta lilla mamma Tilde. Hennes senaste tillskott i familjen är Lillibi, en mysig greyhound, vilket har gjort att jag verkligen har fått upp ögonen för den rasen.

Har träffat mina två fastrar som jag alltid försöker få en stund tillsammans med när jag är här. Fika och pratat om allt möjligt. När jag promenerade med min ena faster i går kom jag på att min gamla vän Bell som jag inte har så mycket kontakt med bor i närheten. Så jag hörde av mig spontant och frågade om hon ville ses. Å det ville hon, så det blev en lite längre tur nere vid sjön tillsammans med Bell och hennes lilla vovve. Väldigt trevligt, och det känns som att det är mycket möjligt att vi gör om det nästa gång jag kommer hit.

Tisdagen umgicks jag med min vän Anna "D", var med och hämtade sönerna från dagis och sedan åkte vi till Örebro och shoppade lite. Jag köpte en miniräknare för 700 kr, OTROLIGT trist att lägga pengar på nåt jag inte tycker om. Men men, det var nödvändigt.  

Torsdagskvällen tillbringade jag hos Josefin, även hon en vän från gymnasiet, som jag "funnit" nu de sista åren. Så tillsammans med hennes sambo och lilla sonen Melwin åt vi gott och tittade på tv tills vi insåg att vi låg och halvsov i varsitt soffhörn.. =) Dags att åka hem då..

Å så har så klart umgåtts med mamma och myst så mycket jag kunnat med Skrållan.

Nu den sista dagen har jag umgås med min söta mamma och faktiskt varit en sväng hos min första pojkväns föräldrar. Har fin kontakt och de är otroligt härliga personer. Sen blev det en spontan tur ut i skogen för att hälsa på min kusin och se huset som han ganska nyss flyttade in i. Så några timmars soffhäng blev det där och nu ska jag strax lägga mig ner och börja läsa i någon av alla böcker jag införskaffat under veckan- bokrea som det varit =)

Morgondagen kommer tillbringas i Karlstad innan jag reser vidare tillbaka till Norge.
Har fått en stor dos av kärlek och omtanke från mina nära och kära som jag kan leva länge av..
Nu vet jag vad jag vill och jag ska se till att få det...

Kommentera

Publiceras ej