Julmys..

0kommentarer

Julen är absolut den mysigaste høgtiden och hela december hade jag den rätta känslan trots brist på snø. Alla ljus som lyser upp mørkret, all god mat och all glädje. Å jag vill njuta så länge som møjligt av denna härliga tid, så hos mig plockas inte julpynten bort så fort julen är øver.

I år blev det ju som sagt dåligt med snø, men eftersom man ändå är inomhus størsta delen av dessa dagar så hade jag inga problem att finna stämningen. På kvällen den 23:e, blev jag hembjuden till min faster Märith på julmiddag.  Favoritkusinen Daniel var där med sin fru Mikaela och deras tvillingar Vinzent och Ængla. Tror inte jag träffat dem på kanske 1 1/2 år, så det var verkligen dags! Lars och Ingela med familj var också där så klart. Daniels familj skulle resa tillbaka dagen efter, så de hade "julafton" den kvällen istället. Otroligt mysigt, med massa god julmat och är väldigt glad øver att jag fick gøra de sällskap under den kvällen.  

På julafton kom Martin och hans nyblivna sambo Evelina hem till mamma. Å mammas bror och hans familj med barn och barnbarn kom som alltid och kusin Lars besøkte oss på kvällen. Men før en gång skull var vi allihop väldigt trøtta, så det traditionsenliga pokerspelandet skippades och istället somnade alla strax efter 00. 

Dagen efter kom Marcus och hela Borlängefamiljen och de stannade i tre dagar. Så på kvällen blev det också julklappsutdelning, min tredje "julaftonskväll" på rad.. =) Det var så mysigt att umgås, speciellt med mina små favoritkillar Hannes och Gabriel, som børjar bli stora killar nu.

Under dessa dagar hann jag med att hälsa på min andra faster Margareta och hennes man och tog en liten sväng till Kyrksten och hælsade på Pillan och lilla Lincoln och myste med lilla Nevill och min stora idol Nimbus.. =)  Å en fika med søtnosen Tess fick jag också in.. =)

Stannade ett par dagar længre pga lite komplikationer efter operationen, men det var ændå till størsta delen positivt då jag fick lite extra tid med mina næra..

Kommentera

Publiceras ej