Första veckan avklarad..

1kommentarer

tillsammans med min efterträdare. Det har gott otroligt bra och det känns så skönt att han redan kan det mesta så det mest är rutinerna som ska tragglas. Att han kom just under grisningsperioden var väl kanske inte helt optimalt. Visst kan han redan nu avlasta mig lite, men det mesta tar ganska lång tid eftersom allt är nytt och jag ska förklara allt som ska göras, varför och hur det det ska göras. Så det blir ganska mycket tid som går åt bara på att stå och prata. Nödvändigt förstås, men just under grisning så finns det så otroligt lite tid över. Men duktig är han och idag har han hjälpt mig med mycket.  

Grisningsperioden är strax över. Det har varit OTROLIGT slitit och många långa nätter för min del. Han har varit så sliten så han har gått och lagt sig vid 21 på kvällarna. Men det har varit väldigt stora kull denna gång så varje natt har jag varit tvungen att gå upp och byta plats på de som varit instängda under ett par timmar och de som varit ute hos mamman. Det börjar kännas både på kroppen och psyket att jag snittat över 200 timmar de sista 3 månaderna. Å nu i maj blev de så mycket som 230. Trots att jag trodde det skulle bli en lugnare månad. I går kväll var jag så sliten så jag ringde till chefen och bad honom ta morgonsysslorna så jag kunde få sova eftersom jag förstod att jag skulle få vara upp ännu en natt. Det gjorde han gärna när jag passade på de små under natten. Trots alltför många ungar så har det fått otroligt bra denna gång. Det svänger väldigt för förra gången var det små och svaga kullar och många som inte klarade sig.

Imorgon bitti ska han jobba den första morgonen själv. Det är inget speciellt som ska göras utan bara de vanliga morgonrutinerna. Så det ska bli skönt med sovmorgon för första gången på länge.. =)

Om exakt 2 månader har jag slutat jobba här, ska bli skönt.

I morgon kommer mattillsynet. Det blir intressant. De ska bland annat ta blodprov på suggorna, och titta på hur djuren har det allmänt. Om vi sköter oss helt enkelt. Å det gör vi ju, så det ska nog gå bra.

1 kommentarer

Pillan

04 Jun 2012 03:27

Heja heja Elin! Du är snart i mål :-)

Kämpa på den sista tiden nu!

Kommentera

Publiceras ej