Nu är det bestämt..

0kommentarer

Äntligen har jag bokat och bestämt hur jag och mamma ska tillbringa de första dagarna efter att jag slutat på jobbet.

Det blir två dagar upp på Dovre fjell där vi förhoppningsvis bland annat får se Myskoxar och en massa fin natur. Å sedan ska vi vidare till vackra Geiranger på västlandet. Dovre ligger på vägen till Geiranger och för att det inte ska bli så lång körning så stannar vi på Dovre första och sista natten och tillbringar de två "mitten"-nätterna i Geiranger. Då kan vi ta det lite mer spontant också.

Förra sommaren var jag ju bland annat till Stavanger några dagar under min 10-dagars roadtrip. Där fick jag uppleva Lysefjorden. Men jag har varit sugen på att uppleva en till fin fjord, så när Dovre blev bestämt så tittade jag runt lite på internet. Då insåg jag att den fjord som klassas som en av Norges absolut vackraste fjordar bara ligger drygt 2 timmar från Dovre. Så då var det ju givet. Tror det ska mycket till för att vi skulle sätta oss och köra de 10 timmarna det skulle ta från Karlskoga när jag väl flyttat hemåt. Så kändes lite som sista chansen.. =) 

Tror det kommer bli en riktigt fin resa, får hoppas på bra väder. Men skulle det inte vara toppenväder så kommer vi iaf bo i ganska fina hytter bara vi två, så då får jag istället passa på att vila upp mig och så får vi hitta på nåt när det är uppehåll..
 
Här har jag googlat fram några bilder från dessa ställen.

Dovre fjell:

Fil:Muskus.jpg

Autumn in Dovrefjell - Hjerkinn, Oppland

Geiranger:

Geiranger, view from Flydalsjuvet, cruise ship in the Geiranger Fjord, Norway (1848-36985 / 1074037 © imagebroker.net)

Flydalsjuvet



Gäller att man inte är höjdrädd...

Kommentera

Publiceras ej