Efterträdare på ingång..

0kommentarer

På torsdag kommer mannen som ska jobba istället för mig när jag slutat. Han kommer från Ukraina, men har jobbat i Danmark med gris i 18 månader. Han fick inte stanna längre pga av Danmarks lagar och förra arbetsgivaren är helnöjd med honom. Han kan av den anledningen ganska bra engelska och kan en hel del som har med jobbet att göra- så som dräktighetsscanning med ultraljud, inseminering, grisning m.m. Så det verkar hursomhelst bra. Ska bli intressant.
Han kan tidigast komma hit till denna gård på lördag eftersom han inte får träffa våra grisar förrens efter 48 timmar i landet. Lite specialkaratän när det gäller grisar.

Så igår och idag har jag suttit i ett antal timmar och försökt skriva ner allt som jag gör under en 5-veckorsperiod. Jag har försökt att komma ihåg alla små detaljer som ska göras. Hitills har det blivit 9 dataskrivna A4-sidor. Men då har jag en del kvar som jag inte hunnit med än. Så det slutar nog på 10-11 sidor, sen blir det ju en del uppdateringar efterhand som tiden går. Alltid något man glömt. Tanken är sedan att Eli ska översätta dessa sidor till engelska. Men detta kommer främst vara till nytta för Ole-Bjarne (nya chefen, Elis man) i början när jag slutat. Det är allt för detaljerat för att han nya ska kunna få ut så mycket. Han får lära sig de stora grejerna och så får Ole-Bjarne försöka ta sig av detaljerna runt omkring. Ser iaf fram emot det. Tror det kommer bli bra. Nu när det ska vara så fint väder så kommer vårbruket fortsätta i full fart. De ligger efter pga regnet som varit den senaste veckan, så nu är de riktigt stressade att komma igång. Så Ole och O-B kommer vi nog inte se mycket till de kommande veckorna.. =)

I går tömde vi smågrisavdelning, denna gång med otroligt bra resultat. Cheferna var helnöjda och ville veta om jag hade gjort nåt annorlunda denna gång. "Problemet" är att jag har gjort 3-4 ändringar, så det är lite svårt att veta vad som gav mest effekt för den goda tillväxten. Får hoppas det blir lika bra nästa gång, för jag vill ju sluta på topp =)  

Kommentera

Publiceras ej