Saknad..

0kommentarer

Jag är ju inte så värstens social av mig egentligen, jag pratar ju (för mycket) när jag väl träffar folk, men jag klarar mig bra utan folk rätt länge. Å har ett enorm behov av egentid. Så nu när det är så mycket annat runt omkring så skär jag ner på det sociala eftersom annars skulle jag inte hinna vara själv någonting. Men en sak som jag tycker är trist nu är att jag inte hinner umgås med brorsbarnen som jag hade önskat. Idag var mamma iväg hela dagen till Karlstad och umgicks med brorsans familj, själv dömde han hockey. Hade gärna velat följa med, men hade deadline på ett utav konflikthanteringsmomenten idag, så det gick inte.
 
Gabriel och hans pappa var ju här för två helger sedan, men det var ju då det var ATV-utbildning hela helgen plus 10 timmars akutsjukvård på lördagen. Jag hann träffa honom en kvart på fredagkvällen innan han skulle sova då de kom till mamma rätt sent. Å ungefär lika länge på lördagen när de kom ut till Villingsberg och hälsade på. Hade det varit tidigare på kvällen så hade jag hängt med tillbaka till mamma då, men det var såpass sent så han skulle sova iaf så fort de kom hem. Började ju 8 och 9 på mornarna så hann ju inte innan heller.. Kändes jättetrist, men just den helgen hade jag ju inget val eftersom det var såpass viktiga saker.
 
Förra söndagen var hela Karlstad-familjen här för då skulle brorsan döma i nobelhallen så då var vi med dit en sväng. Då blev det lite mys med Clara och Ebbe. Skrållan gillar verkligen Clara, och det märks så tydligt. Hon accepterar Gabriel, han får klappa och sådär utan att hon går undan. Hannes och henne har det skurit sig lite med, så han får bara klappa om jag är i närheten och 0-2 åringar vill hon helst inte vara i närheten av alls eftersom de inte riktigt har kontroll på vad de gör. Men Clara söker Skrållan upp, och går framför och vill bli klappad, hon verkar lita på Clara på ett helt annat sätt än på något annat barn. Å det är otroligt härligt att se.. =) Clara kan till och med leka med Skrållan och kasta iväg småmöss som hon jagar och leker med, medan Clara fnittrar glatt.. =) Så de är kompisar de där två.. <3
 
Resten av februari och mars kommer det vara rätt fullt upp, men sen slutar konflikthanteringen och då ska jag försöka åka och umgås med brorsbarnen.. Ingen bor ju här i stan, utan är utspridda i Karlstad, Borlänge och Linköping..
 
En lite suddig bild på de tre äldsta utav mina 5 älskade favoriter Clara, Gabriel och Hannes <3 <3 

Kommentera

Publiceras ej