Fyra väldigt intressanta dagar

0kommentarer

Förra veckan var det dags för Örebro fotbollscup och det innebar att jag skulle vara med i akutgrupps-teamet på den cupen.
 
Redan under första hjälpenutbildningen vi gick i februari och mars så sade utbildaren att om vi hade möjlighet så borde vi verkligen vara med på fotbollscupen i sommar. 380 lag, 40 planer och en massa folk överallt ger enormt mycket erfarenhet och kunskap som är näst intill omöjligt att få på något annat sport-event.
 
Första dagen var ganska lugn, så då passade jag på att se och lära. På utbildningen vi fått så är det ju absolut främst fokus på just första hjälpen och även om det behövdes vid några till fällen även under cupen, så var det oftast mindre allvarliga skador, många sportskador och överansträngningar. Så därför var jag rätt blank gällande kunskap när jag kom dit, men oj vad jag lärde mig mycket.
 
Jag tycker att det är så otroligt intressant och kunde ha stått där i en vecka om det hade behövts. Det blev över 40 timmars jobb för mig under dessa 4 dagar och nacken höll trots konstant gående och stående. En enorm vinst för mig! En bonus var att vågen visade -2.5 kg efter den helgen. Så detta fanns det inget negativt med.
 
Träffa en massa härligt människor i allra åldrar och få så mycket mer erfarenhet. Så nu känner jag mig så mycket tryggare när jag ska ut på andra sportevent. Jag kommer garanterat vara med så mycket som möjligt även nästa år!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej