Dop och andra trevligheter

0kommentarer

I helgen var det äntligen dags för min yngsta brorson Williams dop i Linköping. Hela familjen var där, plus en massa släktingar och framför allt så fick vi ju äntligen träffa Evelinas familj. Otroligt trevligt gäng.
 
På fredagen när jag och mamma kom dit så hjälpte vi till med lite förberedelser och sen lekte jag med Clara ett tag. Vi lekte doktor och mamma, pappa, barn - jag var barn.. Clara hade för övrigt lärt sig säga "loser town", så det svarade hon glatt när pappa Andreas frågade henne vart vi var... ;) Charmigare unge får man leta efter, haha.. =) På kvällen gick alla vi som kommit ut och åt, det blev jag, mamma, alla bröder plus deras familjer och Evelinas storasyster och hennes familj. Trots 7 barn, där bara Gabriel var äldre än 4 år, så gick det riktigt smidigt på restaurangen. Sen satt vi uppe ett tag och umgicks i hotellobyn.
 
Lördagen var det dopdags, William skötte sig utmärkt. Martin och Evelinas fd. kollega sjöng så vackert så det var nog inte ett öga torrt. Tänk om man hade en sån röst..
Efter dopet blev det smörgåstårta, vanlig tårta och en massa mingel me nya bekantskaper.
 
Min familj och många andra valde att stanna i Linköping till på söndagen eftersom många åkt några timmar och ville passa på att umgås, men jag behövde åka hem på grund av utbildning dagen efter så jag åkte rätt tidigt. Kvällen tillbringades med middag och bio med Tess i Örebro, där jag även övernattade. En pärla den där tjejen.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej