Sociala kvoten uppfylld

0kommentarer

Nu har jag enormt mycket i min kalender och så kommer det fortsätta denna och nästa vecka. Å då är inte tentaplugget inför nästa veckas tenta inplanerat.

Det har varit mycket under hela våren, den absoluta majoriteten har varit roliga saker och jag har fått lära mig en massa nytt, något som jag verkligen tycker om.

MEN, som de flesta som känner mig vet så behöver jag enormt mycket egentid och bristen på detta börjar kännas. Jag behöver vara själv. Jag har inga problem med någonting alls just nu, allt har gått som jag hoppats på, och flyter på väldigt bra, så det är inte nåt som jag vill rymma bort ifrån.

För ett år sedan så bodde och arbetade jag på en gård. Jag jobbade nästan konstant och träffade kanske i snitt 5 pers under en vecka (å de tillhörde som regel gården eller arbetet på något sätt) och jag pratade väldigt lite varje dag. Å jag trivdes bra med det, lite för bra..

Så det har blivit enorm skillnad på kort tid.
Eftersom jag träffar o har kontakt med så mycket folk genom de olika organisationerna så har jag blivit mindre social me mina vänner den tiden jag har över. Det är många som det känns som att jag borde träffa oftare, några har jag inte träffat alls sedan ja flyttade tillbaka i augusti.. Får ganska ofta höra kommentarer från släktingar och vänner att de träffade mig oftare när jag bodde i Norge. Å det stämmer.

Nu räknar jag ner till vecka 24 när skolan är klar (förhoppningsvis) och jag bara har helgen inplanerad. Resten av den veckan ska jag försöka att enbart prioritera mig och ha de gott.

Sen kan jag vara social igen, för en stund.

Kommentera

Publiceras ej