Glädje

0kommentarer

 
Jag har alltid haft väldigt lätt för att bli glad över saker, det krävs liksom inte så mycket för att jag ska må riktigt riktigt bra, en tur i skogen och jag känner mig som pånyttfödd. En fika med en god vän och jag kan känna mig som världens lyckligaste resten av dagen. Jag tror att jag inte tar saker för givet på samma sätt som många andra verkar göra. Jag var redan som liten fullt medveten om att folk lever inte för alltid och jag har alltid uppskattat och försökt umgås så mycket som möjligt med mina äldre släktingar. Det är jag otroligt glad för, för jag har väldigt bra relation med mina fastrar och många andra släktingar.De börjar bli gamla nu och man vet inte hur länge man har lyckan att ha de kvar. Å andra sidan går jag inte runt och oroar mig för sånt. Men jag vill ta vara på tiden man har tillsammans.  
 
Ibland så säger personer som varit nära döden att de nu uppskattar saker mer, gräset har på nåt sätt blivit grönare och de gläds så mycket lättare efteråt. Då brukar jag känna en viss förvåning eftersom jag alltid uppskattat de små tingen. Ska det verkligen behövas ett sånt uppvaknande för att man ska omvärdera och uppskatta sitt liv?
 
Även om jag ser glädjen i det lilla i vardagen så är jag på intet sätt en person som sätter mig ner och är "nöjd" med vad jag gjort och det livet jag har. Jag är lycklig över att jag har det så bra, men jag vill alltid känna att jag utvecklas, på något sätt.  
 
Jag älskar ju naturen och när det gäller just växter och djur så krävs det otroligt lite för att jag ska bli riktigt lycklig ända in i själen. En liten blomma, en groda som hoppar över vägen eller nåt annat djur som lever där ute. Luften nu i kväll gjorde mig glad, det hade precis regnat och det var så frisk och härligt. Trots att jag egentligen inte gillar att gå ute på kvällen eftersom jag är lite "människorädd" då, så tog jag en extra tur bara för att det var så härligt.
 
Nä, jag tror folk skulle må bättre om de slutade ta saker för givet och stannade upp och såg allt det fina de har omkring sig. Livet är på många sätt rätt underbart!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej