Tankar kring sommaren..

0kommentarer

Som vanligt så tänker jag lite för mycket än vad som förmodligen skulle anses vara nyttigt...

Just nu rör sig funderingarna kring hur jag ska göra i sommar, men jag kan ju inte riktigt bestämma mig..

Jag sökte jobb på fängelset i Kumla, men det fick jag inte. Blir för övrigt lite irriterad på arbetsplatser som inte ger besked.. Hur ansträngande kan de va att skicka ut ett standardmail om att man inte fått jobbet...

Däremot har jag blivit erbjuden tre jobb, som jag inte ens sökt, på olika gårdar. Jätteintressanta jobb, det ena var ett förmansjobb på en grisgård (å sånt kan jag ju), men tyvärr är det lite för riskabla jobb för min nacke känner jag... :( Även om jag inte känt av den nåt nu alls på ca 2 månader så vet jag att det plötsligt kan komma tillbaka, utan förvarning, om jag inte sköter mig och är försiktig.

Jag får tillbaka på skatt i början på juni så jag behöver inte arbeta för den sakens skull. Men nog blir de trist att bara va ledig i tre långa månader?

Så nu väljer jag mellan att söka ett vårdjobb, som även det kan bli tungt, eller inte jobba alls. Helst hade jag velat ha nåt administrativt denna sommar, så jag slipper många, tunga och okontrollerade lyft, men sånt har jag ingen erfarenhet av annat än det kontorsarbete jag gjorde som förman, men de räcker inte långt..

Det lutar åt att jag inte kommer jobba och istället fokusera på att bygga upp nacken och gå ner i vikt. Vandra, tälta, paddla och ha det gott..

Kommentera

Publiceras ej