En dag jag gärna hade hoppat över..

0kommentarer

Idag var jag till sjukhuset och tog nya prover. Alltid lika smärtsamt och jobbigt, så det är skönt att det inte är så ofta det ska tas. Får hoppas att de är negativa. Efter det har jag sovit, länge... Det är det enda jag orkar göra efter dessa läkarbesök. Så nu sitter jag och pluggar. Det går rätt bra, har kommit igång bra nu de senaste dagarna. Börjar egentligen inte förens nästa vecka, men eftersom det då plötsligt blir 150% så behöver jag börja lite i förväg. Det kommer vara enormt mycket att läsa under dessa månader. Jag beställde en del av kurslitteraturen till extrakursen i förrgår, ser fram emot att hugga tänderna i det. Känner att jag ser fram emot att fylla huvudet med en massa studier nu.
 
I morgon kväll ska jag till Kumla och vara med akutgruppen på hockey. Nu var det någon månad sen, och det var länge sedan jag hade uppdrag med Kicki så det ska bli riktigt trevligt. Det ska vara med en ny kille också, som även ska bli FRG:are framöver, så det ska bli intressant att träffa honom. Förhoppningsvis blir det en person som kommer ställa upp mycket framöver i akutgruppen, för det behövs verkligen. I början av december ska jag förhoppningsvis iväg på en kurs i kriskommunikation i Södertälje, det ska bli intressant. Jag har hört att det är en riktigt bra kurs, så hoppas att den lever upp till förväntningarna.
 
I övrigt så börjar det kännas helt okej att jag fick sluta som administrativ chef. Jag älskade verkligen att vara det, så visst känns det tomt. Å sättet det hanterades på är något jag aldrig kommer förlåta, men det är avklarat nu så behöver inte tänka mer på det. Men nu slipper jag hålla mig ständigt ajour med vad som händer. Jag får mer tid över i vardagen och det var välbehövligt. Som gruppledare hoppar jag främst in när det blir sök och är med på möten, vilket underlättar mycket just nu. Jag har helt enkelt mer avslappnad nu. Jag kan inte lägga ner all min tid och energi på att hjälpa andra hela tiden, även om det är så otroligt givande, jag måste få lite tid över till att vila, njuta och hitta på roliga saker också, annars kommer jag förr eller senare gå in väggen.´Å det har jag insett nu.
 
Akutgruppen, FRG, Kriskommunikation, Studier,

Kommentera

Publiceras ej