Första hjälpen hund

0kommentarer

Härom dagen var det äntligen dags för en föreläsning om första hjälpen hund. Jag sitter ju med i svenska blå stjärnans styrelse och just denna event arrangerade jag, då vi brukar turas om lite. Föreläsaren var jättebra och jag tror alla var nöjda.
 
Kvällen innan var jag iväg på FOS-möte, som står för frivilligorganisationernas samarbetskommité, där det var folk från en massa olika frivillighetsorganisationer. För kvällen representerade jag svenska blå stjärnan, men där fanns det även FRG:are och Civil:are så jag kände mig som hemma.. Riktigt kul att komma iväg och höra lite om vad som händer i andra aktiva organisationer.. Få lite inspiration.
 
Ikväll var det styrelsemöte med Civilförsvarsförbundet. Det är en väldigt bra gemenskap där och vi har en massa trevliga aktiviteter planerade framöver. Först ut på söndag blir det spelkväll som vi tjejer ifrån styrelsen ska ha. Jag tycker att det är så himla kul att spela spel och kort så det ser jag väldigt mycket fram emot.
 
Nästa vecka blir det julavslutning med styrelsen i Svenska blå stjärnan. Sen följer julavslutning med både civil-styrelsen och akutgruppen. Så det ska bli trevligt! Väldigt härliga människor i organisationerna så det blir kul att hitta på lite roliga saker.
 
 
                                    Elvis - dagens lilla lektionshund under föreläsningen....
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej