Lugnet före stormen..

0kommentarer

Just nu har jag det rätt chillat på studiefronten, men om drygt en vecka är det hårdplugg som gäller fram till åtminstone februari. Jag fick ju tillgodoräkna mig detta moment i oktober som strax tar slut, så oktober har varit riktigt skön och lugn månad studiemässigt. Men efter nästa vecka är det som sagt fullt ös med heltidsstudier på socionomprogrammet plus en extrakurs som heter ledarskap inom organisation och arbetsliv. En kurs som fler borde läsa... ;) I våras gjorde jag samma sak och läste 150% under en period, men då gick jag även en första hjälpen kurs under lördagarna. Då pluggade jag dock heltid psykologi och där var det nästan enbart salstentor och mycket självstudier, så det var lättare att lägga upp det. Trots det var jag rejält utsliten när jag var färdig med de kurserna.  
 
På socionomprogrammet har det hittills varit fullt ös från dag 1, det är massor av föreläsningar, grupparbeten och seminarier. Jag tycker i och för sig att det är bra när det är så, då känns det seriöst och man lär sig massor. Jag fasar dock för hur mycket det kommer bli nu när extrakursen kommer igång, jösses vad jag kommer att få jobba hårt. Det är bra, för då kommer jag tvingas att lära mig lägga upp en bra plan kring studierna för att det ska fungera, något som jag brukar vara riktigt dålig på. Jag har rätt lätt för mig och hur sent jag än börjar plugga så brukar jag hinna, men detta håller inte. Jag vill lära mig på riktigt, så att det verkligen fastnar i långtidsminnet och inte sedan glöms bort samma sekund som jag lämnar in arbetet eller tentan.
 
Nu i helgen kommer det bli lite pluggande i alla fall eftersom jag är stödperson åt en person och behöver hålla mig uppdaterad även under detta moment som jag fått tillgodoräknat. Är glad att jag slapp denna kurs, för den är riktigt svår och kräver massor.
 
Socionomprogrammet, Studier,

Kommentera

Publiceras ej