Vad ska jag välja tro....

0kommentarer

I våras och även nu i höst så har jag valt att studera extrakurser utöver heltidsstudierna. Jag är ju lite lätt manisk när det gäller att ständigt känna att jag utvecklas. Höstens extrakurs Ledarskap inom organisation och arbetsliv har inte börjat ännu, utan kommer hålla på från december och fram till mitten av januari. Om några dagar är det slutdatum för vårens ansökningar och jag har funderat mycket på vad för extrakurs jag ska söka då. Eftersom jag har ganska bra resultat på högskoleprovet så har jag som regel inga problem att komma in på olika kurser, men detta resultat håller sig bara i 5 år. Sedan får jag söka på betyg, och där har jag inte lika fina resultat.. 
 
Nästa höst kommer jag läsa juridik på heltid och har då insett att jag förmodligen inte kommer ha varken ha energi eller tid att plugga nåt extra. Så därför gäller det att passa på nu. Men jag tycker att det är lite svårt att hitta nåt som riktigt tilltalar mig.. Jag ska leta vidare och förhoppningsvis hittar jag något. Jag har lust att lära mig teckenspråk, jag läste en teckenspråkskurs som tillval under gymnasiet och tror att det vore riktigt bra att kunna. Men jag har inte hittat något sånt någonstans på universitetsnivå, utan hittar det bara på medborgarskolan och andra ställen där det kostar. Å jag har inte riktigt råd med det. Så jag får väl helt enkelt låta det vara för ett tag och se om det dyker upp en möjlighet i framtiden.
 

"Jag har inga speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken"

                                                                          (Alberg Einstein)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej