Lättare

0kommentarer

Starten på den här veckan känns otroligt mycket bättre än största delen av förra veckan. Under tisdagen-torsdagen så kändes det som att precis allt gick emot mig och det kom smäll på smäll. Jag visste inte riktigt hur jag skulle klara av den här månaden och ville egentligen bara bädda ner mig under ett par dagar.
Framför allt var det den ekonomiska biten som spökade. Fjolårets sommardäck var nedslitna och jag behövde fixa nya. Helt nya däck hade inneburit att jag skulle ha 100 kr kvar den här månaden, vilket ju hade varit lite halvtungt, minst sagt.. Men tack vare tips och råd och stor hjälp av min väns man så blev det betydligt billigare och ekonomin känns plötsligt hanterbar.
 
Jag fick inte jobbet som jag var på intervju på för två veckor sedan. Det var väntat så jag var förberedd, men det kändes ändå trist.. Men jag fick ett par samtal i fredags från jobb jag sökt och även ett idag, så nu i veckan blir det några intressanta intervjuer. Får hoppas att det går bättre på dessa =) Har även ett extrajobb på gång, där jag sannolikt kan börja jobba omgående. Andra negativa grejer som också påverkade mitt humör förra veckan börjar också se bättre ut. Så det känns skönt.
 
Hade en supermysig helg. Fredag kväll och lördagen tillbringades hos min kompis Anna och hennes familj. Å söndagen blev det Karlstad - en snabbfika med Tess och sedan till brorsan för att hämta mamma och hennes karl som kom hem från Spanien efter några månader där. Kul att de är tillbaka! Kändes skönt att ha en hel helg där jag helt kopplade bort studier och annat och bara tog det lugnt och umgicks med de jag tycker om.
Som balsam för själen <3

Kommentera

Publiceras ej