Sommarens planer

0kommentarer

Nu ser jag fram emot att det ska bli lite varmare så jag kan ta min första tälttur. Jag har en del planer redan, främst för slutet av sommaren, och jag tror att det kan bli en del fina naturupplevelser i sommar och höst.
 
Som det ser ut nu kommer jag jobba heltid och plugga heltid- samtidigt i sommar, så det blir nog inte speciellt mycket fritid. Men det kommer nog gå bra, det löser sig alltid.
 
Det jag i alla fall har bestämt att jag ska få till i sommar är en övernattning med en kompis som vill prova på hur det är att tälta och det runt omkring. Har tänkt ut ett riktigt fint ställe till detta så det ser jag fram emot. Kommer nog bli i början av sommaren, som en lite lätt uppvärmning.
 
Tiveden är ett ställe som jag garanterat kommer besöka i sommar, sen får jag se om det blir en heldag eller övernattning. Jag brukar åka förbi en avfart till Tiveden när jag åker till Askersund för akutgruppsuppdrag, men eftersom det är 3 mil enkelresa från den avfarten in till Tiveden och det ofta är långa pass med akutgruppen i Askersund så har jag inte haft tid då. Men i sommar, då ni... ;) 
 
En annan sak jag också absolut hoppas få till är att åka till Grövelsjön och norra delen av Femundsmarka i augusti/september. Femundsmarka har jag varit sugen på att vandra i sedan jag hörde om det av en kille jag dejtade när jag bodde i Norge. Jag har sett otroligt fina bilder därifrån. Grövelsjön är väl typ Sveriges sydligaste "fjällområde" och eftersom jag inte fjällvandrat förut så vill jag börja lite lättsamt och prova mig fram. Femundsmarka ligger på norska sidan från Grövelsjön så jag tänkte ta ett par dagar vardera där.
 
Är även sugen på att vandra Silverleden och Kindla, då båda ska vara väldigt fina naturreservat som ligger i närheten, men det får bli om det finns tid över.
 
Får se vad jag fått till när sommaren är över...
 
Några bilder från tältturerna 2013: 
 
 
 
 
 
 
Nationalparker, Natur, Naturreservat,

Kommentera

Publiceras ej