Öby kulle och Angsjön

0kommentarer

Förra helgen var jag till Karlstad och hade myskväll och övernattning hos min vän Tess, med en litet inhopp och fika hos min bror Andreas eftersom de bor ganska nära varandra och han dessutom fyllde år! =)
 Min brorson Ebbe, 2 år, och Tess fann varandra och "fikade" inne på hans rum efter att han hade gjort i ordning kaffe på sin lilla spis.. =)
 
I morgon ska jag vara i Askersund hela dagen med akutgruppen på hästhoppning, men idag hade jag inga planer alls. Därför tog jag bilen och körde ut till Angsjön, gick en sväng och satte mig och filosoferade på ett nytt favoritställe. I går efter projektredovisningen så åkte jag ut till Öby kulle för att se om det fanns några ormar som vaknat till eller om det kanske till och med var för sent. En del snokar fick jag allt se, och ett par ödlor, men huggormarna lyste med sin frånvaro... Eventuellt har de redan sökt sig vidare, men ska dit en sväng till veckan och se om jag kan få syn på några.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Natur, Naturreservat,

Kommentera

Publiceras ej