Jobbelijobb... =)

0kommentarer

Jag har kommit igång med jobbandet nu, och trivs väldigt bra. Gick först bredvid 3 gånger och fick några extrapass inplanerade redan då, men så har jag även blivit inringd ett par gånger så den senaste veckan har jag jobbat 5 pass. Just nu sitter jag på kontoret och har ett par timmar kvar tills det är dags att åka hem. Fick hoppa in extra och jobba vaken natt för första gången och det gick bra. Det har varit lugnt så jag har fått mycket pluggat under natten.
 
Förra veckan var det fullt upp, med grupparbete under dagarna på universitetet och jobb från eftermiddagen till midnatt. Ser verkligen fram emot månadsskiftet juni/juli när det blir lite trevligare ekonomiskt med både månadslönen från juni, det jag jobbar in nu i maj och CSN. Ska försöka leva så sparsamt som möjligt och spara undan till en buffert för oförutsedda händelser.När man lever som jag, som bott utomlands och därför är nolltaxerad i Sverige, och med familjemedlemmar utspridda så blir man ganska sårbar ifall något skulle hända som behöver åtgärdas snabbt. Det går inte att ta något på delbetalning eller lån, och inte heller få hjälp av någon närstående snabbt.
 
Utöver mitt sommarjobb på 100% så kommer jag även att studera 100% i sommar. Jag blev antagen på det jag sökte och ser fram emot det. Blir säkert lite tufft bitvis, men jag tror att det kommer gå fint. I höst låter det som att jag kommer kunna jobba extra hur mycket som helst, och det känns riktigt bra.
 
I övrigt har de senaste dagarna varit lite tuffa. Fick väldigt tråkiga nyheter från Norge och jag blir fruktansvärt ledsen varje gång jag får lite tid över och börjar tänka på det.. Livet är inte rättvist..
Jobb,

Kommentera

Publiceras ej