Juridikstudier

0kommentarer

Nu har höstterminen varit i gång en månad och det går fint. Denna termin håller vi på med juridik, det är mycket som vi ska hinna gå igenom och som alltid har vi parallella projekt under tiden som vi har föreläsningar, seminarium och tentaplugg. Vårat sidoprojekt är denna gång individuellt, vi ska skriva en rättsutredning. Jag vet vilket ämne jag ska skriva om, och nu till veckan ska jag sätta igång ordentligt.
 
Vi har haft ett seminarie om barnrätt, och på tisdag har vi ett till om offentlig förvaltningsrätt och offentlighet och sekretess.. Det är intressanta ämnen och mer intressant blir det längre fram. Det är väldigt relevant för det arbete vi kommer göra som färdiga socionomer så det gäller att hänga med..
 
 
För övrigt har jag nu sålt min lägenhet och bor i en 3:a nu. Känns skönt med lite mer utrymme och skrållan verkar redan må bättre, kliar nästan ingenting längre. Så hennes allergi verkar ha minskat i omfattning.
Känns även skönt att ha det lite mer avslappnat kring ekonomin nu framöver, slippa vända på varje krona.
 
 
 
 
 
Socionomprogrammet, Studier,

Kommentera

Publiceras ej